DT Kıbrıs Haber
Kıbrıs
DT Kıbrıs Haber
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
İran’dan İsrail’e füze saldırısı Koleje giriş sınavını eleştiren KTOEÖS, Eğitim Bakanı’nı istifaya çağırdı Işık: “Kıbrıs’ta çözümün tek seçeneği KKTC’yi tanımaktır” "Begonvil Yaz Kermesi” Girne’de yapıldı KTSO Milli Takım’ı kutladı: “Bu başarı azmin, emeğin ve inancın göstergesi” “Uluslararası Dünyada Barış Olsun” sergisi 15 Haziran’da açılıyor Dördüncü Geleneksel Polis Halk Koşusu yapıldı Lefke'de Ceviz Festivali yapıldı GAÜ Mezuniyet Töreni yapıldı Gazimağusa ve Ercan Havalimanı’nda “kanunsuz uyuşturucu madde tasarrufu”: Üç kişiye tutuklama ESPA üst kademe yöneticiliğiyle ilgili yasa önerisini eleştirdi Polisiye haberler… Gazimağusa’da 70 yaşındaki Muammer Moran hayatını kaybetti Otokoç Genel Müdürlüğüne silahlı saldırı İran'da, ABD-İsrail saldırılarında elektrik santrallerinin yaklaşık yüzde 7'sinin zarar gördüğü açıklandı DAB 12. Çocuk Şenliği yapıldı Girne, Hamitköy, Gaziveren ve Ziyamet’te yangın Ermenistan'da halk sandık başında "Utanç Duvarı" yakınında silahlı saldırı: Bir İsrailli öldü, beş kişi yaralandı İran, Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerden 2 milyon dolara kadar geçiş ücreti alıyor İsrail'in Gazze'ye düzenlediği saldırılarda son 24 saatte 10 Filistinli hayatını kaybetti İran’dan İsrail’e füze saldırısı Koleje giriş sınavını eleştiren KTOEÖS, Eğitim Bakanı’nı istifaya çağırdı Işık: “Kıbrıs’ta çözümün tek seçeneği KKTC’yi tanımaktır” "Begonvil Yaz Kermesi” Girne’de yapıldı KTSO Milli Takım’ı kutladı: “Bu başarı azmin, emeğin ve inancın göstergesi” “Uluslararası Dünyada Barış Olsun” sergisi 15 Haziran’da açılıyor Dördüncü Geleneksel Polis Halk Koşusu yapıldı Lefke'de Ceviz Festivali yapıldı GAÜ Mezuniyet Töreni yapıldı Gazimağusa ve Ercan Havalimanı’nda “kanunsuz uyuşturucu madde tasarrufu”: Üç kişiye tutuklama ESPA üst kademe yöneticiliğiyle ilgili yasa önerisini eleştirdi Polisiye haberler… Gazimağusa’da 70 yaşındaki Muammer Moran hayatını kaybetti Otokoç Genel Müdürlüğüne silahlı saldırı İran'da, ABD-İsrail saldırılarında elektrik santrallerinin yaklaşık yüzde 7'sinin zarar gördüğü açıklandı DAB 12. Çocuk Şenliği yapıldı Girne, Hamitköy, Gaziveren ve Ziyamet’te yangın Ermenistan'da halk sandık başında "Utanç Duvarı" yakınında silahlı saldırı: Bir İsrailli öldü, beş kişi yaralandı İran, Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerden 2 milyon dolara kadar geçiş ücreti alıyor İsrail'in Gazze'ye düzenlediği saldırılarda son 24 saatte 10 Filistinli hayatını kaybetti
Dolar
Euro
Sterlin

Yüksek yağlı yiyecekler kaygıya ve depresyona neden oluyor

Paylaş
Facebook X LinkedIn
Yüksek yağlı yiyecekler kaygıya ve depresyona neden oluyor

Bilim insanları, yüksek yağlı yiyeceklerin kaygıya ve depresyona neden olduğunu açıkladı.

Colorado Boulder Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, yüksek yağlı yiyeceklerin bağırsak bakterilerini bozabileceğini, davranışları değiştirebileceğini ve bağırsak-beyin ilişkisine bağlı olarak kaygıyı artırabileceğini gösterdi.

Profesör Christopher Lowry ve ekibi, yüksek yağlı diyetlerin etkilerini anlamak için ergen fareler üzerinde bir deney yaptı. İki gruba ayrılan farelerin ilk grubuna, yaklaşık yüzde 11 yağ içeren standart bir diyet verilirken, diğer grup doymuş hayvansal yağlardan oluşan yüzde 45 yağ içeren yüksek yağlı bir diyetle beslendi.

Araştırmacılar, dokuz hafta boyunca farelerin bağırsak bakterilerini dışkı örnekleri aracılığıyla izleyip, davranışlarını değerlendirdiler. Araştırma sonucunda yüksek yağlı diyetlerle beslenen farelerin, kontrol grubuna kıyasla daha fazla kilo aldığı tespit edildi.

Yüksek yağlı diyetle beslenen farelerin, özellikle dorsal rafe çekirdeği olarak bilinen beyin sapı bölgesinde, serotonin üretimi ve sinyallemesinde rol oynayan üç genin daha yüksek ekspresyonu taşıdığı gözlendi. Bu alanın stres ve kaygı ile ilişkili olduğu belirtildi.

Uzun vadeli etkileri vücudu olumsuz etkiliyor
Bilim insanları, bu çalışmanın diyet, bağırsak sağlığı ve zihin arasındaki karmaşık ilişkiyi ortaya koyduğunu açıkladı. Karbonhidrat ve yağ oranı yüksek yiyeceklerin, kısa süreli rahatlık sağlasa da kaygı ve depresyona neden olduğu ayrıca genel sağlık üzerindeki uzun vadeli etkilerinin insan vücudunu olumsuz etkilediği aktarıldı.

Dengeli beslenmeyi tercih etmenin hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı korumak için önemli olduğunu belirten uzmanlar, sağlıksız yağlar içeren besinlerin, kronik hastalıklarla ilişkilendirildiğini de bildirdi. Ayrıca bu tür yiyeceklerin, bağırsak sağlığını ve kaygıyı etkilemenin dışında, vücutta iltihaba neden olabileceği ifade edildi.

Benzer haberler

Sağlık
Otizm Merkezi’nin açılması ile ilgili çalışmalar başladı..Gardiyanoğlu:Hedefimiz Otizm Merkezi’ni Haziran ayı sonuna açmaktır 2025-01-21 13:43:36 Yeni Devlet Laboratuvarı Binası’nın temeli bugün törenle atıldı 2025-01-21 10:33:10 Serakıncı:Salgın paniği yaşamamızı gerektirecek bir durum söz konusu değil 2025-01-17 12:16:12 Depresyonla ilişkili 293 yeni genetik bağlantı keşfedildi 2025-01-17 10:51:52 KTTB grip vakalarıyla ilgili açıklama yaptı: Hızlı artış, sağlık sisteminin yetersiz kalmasına yol açıyor 2025-01-15 15:12:19 Thalassaemia Derneği: Thalassaemia doğumları son dönemde yeniden başlamıştır 2025-01-15 14:49:50